Bitàcola d'un japanòfil empedreït               日本の虜になったカタルーニャ人のノート

カタルーニャと日本の折衷した新人類である。こんな変わった人間の逸話、体験、思想などなどを語るためにこのブログを開いた。このブログを読むには時間を費やす価値がないですが、非常に暇をしている時、あまりにも退屈で死にそうな時だけでご覧いただければ嬉しく思います。 Sóc una nova espècie eclèctica entre el japonès i el català. Aquest és l'espai on aquest nou home narra les seves peripècies, experiències i pensaments. No crec que el que escrigui tingui massa valor, així que només que em llegiu en aquells moments que sembla que us hagueu de morir d'aborriment, jo ja em sentiré content.

26 noviembre 2007

Els ensenyaments de Buda


Hi ha gran nombre d'escriptures que parlen dels ensenyaments de Buda, es calcula que aproximadament unes 84.000. Els ensenyaments de Buda es poden resumir en quatre, i que aniré desgranant en posts posteriors.
1.- Les 4 Veritats Nobles: quatre veritats relatives al patiment, les seves causes, i com eliminar el patiment.
2.- Els 8 Camins Nobles: les vuit maneres per les que un pot eliminar les causes del patiment.
3.- Les 12 Causes: explica els 12 factors de patiment que ens porten a envellir i a morir.
4.- La recta mesura: un no pot assolir la il·luminació en els extrems de les austeritats o dels plaers, sinó en el terme mig.

Etiquetas: , , ,

2 Comments:

At 9:51 p. m., Anonymous Anónimo said...

Doncs mira Biel, a mi aquestes religions que van de bonrollisme hippie per la vida em fan una mica de ràbia.
Obviament menys que el catolicisme, que no puc amb ell; però en el fons no deixen de ser formes de pensar antirracionals, idealistes i anticientífiques que no duen a res més que a marejar la perdiu fins que la pobre vomiti.

 
At 8:54 a. m., Anonymous Anónimo said...

Bé a mi l'únic que em fa ràbia quan se't volen imposar les coses. En aquest sentit em fa ràbia que la Església Catòlica es fiqui en qüestions de política nacional, o en el tema de l'ús del preservatiu, o tants d'altresñ...escolta que es preocupin dels seus feligresos, que els altres ja mirarem per lo nostre!
Segona no sóc budista! Però em sembla que és prou interessant poder conèixer i presentar quatre coneixements bàsics sobre una de les religions més importants del món.
I tercera, a mi no em fa cap ràbia, sinó que em mereix respecte, ni els budistes, ni els catòlics, ni cap dels altres, mentre que no creguin que el camí que ells han triat és el correcte i ens el vulguin fer seguir a tots.
Tothom busca trascendir d'alguna manera, hi haurà qui ho farà a través de l'ascetisme, d'altres a través de l'art, de la literatura, a través d'un blog...però l'home per naturalesa necessita anar més enllar purament del món positivista.

 

Publicar un comentario

<< Home