Bitàcola d'un japanòfil empedreït               日本の虜になったカタルーニャ人のノート

カタルーニャと日本の折衷した新人類である。こんな変わった人間の逸話、体験、思想などなどを語るためにこのブログを開いた。このブログを読むには時間を費やす価値がないですが、非常に暇をしている時、あまりにも退屈で死にそうな時だけでご覧いただければ嬉しく思います。 Sóc una nova espècie eclèctica entre el japonès i el català. Aquest és l'espai on aquest nou home narra les seves peripècies, experiències i pensaments. No crec que el que escrigui tingui massa valor, així que només que em llegiu en aquells moments que sembla que us hagueu de morir d'aborriment, jo ja em sentiré content.

06 diciembre 2007

Com va començar tot

Va ser l'estiu del 1993. L'alcalde de Canet, Josep Robira Forts, tenia la il·lusió que fomentant l'intercanvi amb el poble japonès, alguna empresa japonesa acabaria invertint al poble. De fet, fins i tot hi havia el projecte de construcció d'un barri residencial per jubilats japonesos que se'n va anar en orris amb l'explossió de la bombolla econòmica al Japó a principi dels 90. Tant es va fomentar l'intercanvi cultural que durant uns anys al poble va existir fins i tot el Nippon Center. Va ser a través d'aquest centre, que es va organitzar la vinguda de 15 nens d'una ciutat prop de Tokyo, Chigasaki, que es van estar un parell de setmanes allotjats en diferents famílies del poble, en un projecte que s'anomenà "Kodomo Bijutsukan" o "Museu de nens". Artistes japonesos i del país van muntar tallers durant dues setmanes, en les que nois i noies del poble, i els vinguts del Japó, vam participar-hi, tot creant diferents obres, que es van quedar exposades en el centre d'exposicions local al final de l'activitat.
A casa vam tenir allotjats dos germans en Yuji i la Tomoyo Kurashina, amb els quals vam fer molt bona amistat. 15 anys després continuem tenint contacte.
Per a mi aquesta experència va canviar la meva existència. Va ser tot un impacte, em vaig quedar totalment fascinat, diria que em vaig quedar enamorat del Japó...i encara n'estic.

Etiquetas: , , , , , ,

1 Comments:

At 7:07 p. m., Anonymous Anónimo said...

Vaaaale!!
Ara entenc perfí d'on et ve aquesta demesurada japanofilia!!

JA sabiajo que hvia de tenirun trauma infantil al darrere!

 

Publicar un comentario

<< Home