Bitàcola d'un japanòfil empedreït               日本の虜になったカタルーニャ人のノート

カタルーニャと日本の折衷した新人類である。こんな変わった人間の逸話、体験、思想などなどを語るためにこのブログを開いた。このブログを読むには時間を費やす価値がないですが、非常に暇をしている時、あまりにも退屈で死にそうな時だけでご覧いただければ嬉しく思います。 Sóc una nova espècie eclèctica entre el japonès i el català. Aquest és l'espai on aquest nou home narra les seves peripècies, experiències i pensaments. No crec que el que escrigui tingui massa valor, així que només que em llegiu en aquells moments que sembla que us hagueu de morir d'aborriment, jo ja em sentiré content.

11 julio 2008

Antropologia Postmoderna



Dues cites que crec il.lustren i concentren el pensament del moviment antropològic hegemònic avui en dia: la deconstrucció, la descentralització de les categories i les identitats, les realitats plurals i la pluralitat de veus. No hi ha un centre organitzador en la persona ni en la cultura, ens creem a cada instant, en la contingència d'una realitat canviant.


"No són els individus que tenen experiències, sinó que són aquestes experiències les que produeixen subjectes"
Joan Scott


I aquesta és de collita pròpia:
"A vegades ens creiem que sóm escència, quan en realitat només existim en la intersecció de les mirades, en el calidoscopi que conformen tots aquells que ens envolten"

Etiquetas: , , , ,

3 Comments:

At 8:05 a. m., Anonymous Anónimo said...

Aghh!
Porqué?? Tu també Biél?? Bueno de fet és normal, quan feia la carrera a la UAb els departaments d'Antropologia i de Prehistòria compartien passadís però realment estaven a les antípodes ideològiques.

Jo vaig fer assignatures amb els dos i alucinava com, mentre els arqueòlegs eren, i som, ultramaterialistes (és el que té analitzar la societat a aprtir de els seves restes materials) els antropòlegs defensaven a mort la subjectivitat postmoderna 8conseqüencia, imagino, d'estudiar la societat a partir de la teva observació aprticipant i de la opinió dels entrevistats).

 
At 3:20 p. m., Anonymous Anónimo said...

Si Roger, però t'haig de dir que també sóc crític amb debat antropològic actual, algun dia ja en faré un post.
Si que tenim interés per les qüestions materials, però suposo que a un nivell diferent. Ens interessa veure la interacció, i veure el significat que prenen les coses pels actors.
Així si el meu camp d'investigació fos una excavació arqueòlogica, a part d'interessar-me per les teves interpretacions (segur que superinfluenciades pel discurs cientifista), m'interessaria al mateix nivell conèixer com ho interpreten promotors, els iaios i els garrulos que miren...segons com és divertit. Per nosaltres no hi ha realment una veritat absoluta, només podem conèixer allò que podem observar a nivell social, i això és la pluralitat de "discursos" que la conformen. I no hi ha discursos que siguin millors o pitjors, per nosaltres tots tenen el mateix valor, tot i que alguns d'aquests discursos gaudeixin d'hegemonia dins la societat.

 
At 12:20 a. m., Blogger Marina Culubret Alsina said...

m'ha encantat...sí,sí...encantat. Mira que jo d'antropòloga res, però cada vegada m'agrada més.

Biel,
la cita de collita pròpia...mmm...
te la puc manllevar?
vaaaa


un petonàs!!!!

 

Publicar un comentario

<< Home