Bitàcola d'un japanòfil empedreït               日本の虜になったカタルーニャ人のノート

カタルーニャと日本の折衷した新人類である。こんな変わった人間の逸話、体験、思想などなどを語るためにこのブログを開いた。このブログを読むには時間を費やす価値がないですが、非常に暇をしている時、あまりにも退屈で死にそうな時だけでご覧いただければ嬉しく思います。 Sóc una nova espècie eclèctica entre el japonès i el català. Aquest és l'espai on aquest nou home narra les seves peripècies, experiències i pensaments. No crec que el que escrigui tingui massa valor, així que només que em llegiu en aquells moments que sembla que us hagueu de morir d'aborriment, jo ja em sentiré content.

08 julio 2008

Rosaris budistes 数珠

Woooo! Els budistes japonesos quan resen solen tenir una espècie de rosari a les mans, que es diu "juzu" i van contant les perletes. Sempre m'havia semblat increïblement semblant al rosari que es fa servir a l'Església Catòlica. Els budistes japonesos creuen que hi ha uns 108 Bonno (煩悩), que serien 108 mals esperits que ens desperten males passions. Així en principi els "juzu" tenen 108 perletes, però hi ha escoles, que són molt pragmàtiques i per estalviar-se feina fan servir fraccions de 108: així hi ha escoles que els "juzu" de les quals tenen 54, 36, 27 o fins i tot només 18 perletes. Doncs resulta que tant els "juzu" japonesos i els rosaris catòlics tenen el seu mateix origen a la India, i es van transmetre a llocs tant llunyans a través de la Ruta de la Seda. I és que era massa casualitat... Sembla ser que la globalitzací té bastant més anys del què ens pensem.

Etiquetas: , , , , ,

2 Comments:

At 8:05 p. m., Anonymous Anónimo said...

Wooo! Quines coses a que us dediqueu els antropolegs japoss!!
Es un descobriment de collita pròpia??

 
At 12:39 a. m., Anonymous Anónimo said...

Roger! Ja m'agradaria que fos de collita pròpia! És quelcom que sembla està extensament acceptat en estudis històrics sobre religió...però jo ho he sabut fa poc, i ho he trobat flipant!

 

Publicar un comentario

<< Home