Bitàcola d'un japanòfil empedreït               日本の虜になったカタルーニャ人のノート

カタルーニャと日本の折衷した新人類である。こんな変わった人間の逸話、体験、思想などなどを語るためにこのブログを開いた。このブログを読むには時間を費やす価値がないですが、非常に暇をしている時、あまりにも退屈で死にそうな時だけでご覧いただければ嬉しく思います。 Sóc una nova espècie eclèctica entre el japonès i el català. Aquest és l'espai on aquest nou home narra les seves peripècies, experiències i pensaments. No crec que el que escrigui tingui massa valor, així que només que em llegiu en aquells moments que sembla que us hagueu de morir d'aborriment, jo ja em sentiré content.

27 febrero 2007

La meva ciutat: Sapporo 札幌

Sembla ser que tinc un lligam especial amb aquesta ciutat, i sembla que el destí em vol aquí. Al 1998 hi vaig venir perquè el Profeta va rebre una revelació divina, que va fer que m'enviés aquestes terres gèlides a extendre l'Evangeli.
Aquest cop hi he tornat per motius menys transcendents, però tinc el semtiment que el destí em crida aquí. Quan vaig haver de solicitar una carta d'invitació vaig escriure a uns 40 professors d'antropologia arreu del país, però només tres em van respondre, i dos eren de la universitat on sóc ara.
Sapporo realment no té res particularment d'especial, però m'agrada, doncs és la meva ciutat. És una ciutat d'uns 1,5 milions d'habitants, i té de tot, però el ritme de vida és molt més tranquil que en d'altres ciutats japoneses, i el cost de la vida no és tant car. A part tenim natura a quatre passos, la ciutat éstà envoltada de muntanyes, i hi ha 4 pistes d'esquí a les que hi pots accedir amb autobussos urbans. Però a mi el que m'agrada més és que aquí pots sentir clarament el pas de les 4 estacions, és tot un espectacle.
A part d'això Sapporo és coneguda al nostre país, perquè aquí a les Olimpíades d'Hivern de 1972 Paquito Fernández Orchoa, va guanyar una medalla d'or. De fet és l'únic espanyol que ha gauanyat una medalla d'or en uns Jocs d'Hivern.



Etiquetas: , ,

4 Comments:

At 10:15 p. m., Anonymous Anónimo said...

Uep! veig que per aki també es fon la neu! a Helsinki també. snif snif. dilluns vaig anar a caminar pel mar, per sobre, es clar! el Bàltic per akí si que es gela. així amb la neu, trobo que sapporo i helsinki s'assemblen força.
una abraçada guapo!

 
At 12:26 p. m., Anonymous Anónimo said...

Hola, Biel.

Yo soy el dueño de la tienda antigua en NIKKO.
Agradézcale muy otro día.
¿Cómo la vida de Barcelona es?
¿Su amigo se agradó en la caligrafía de Japón?
Está esperando después por la conexión.

Adiós.

 
At 7:37 p. m., Anonymous Anónimo said...

Wow, jo sempre havia pensat q a japó hi feia mola calor, no sé perqué...

 
At 7:38 p. m., Anonymous Anónimo said...

Wow, jo sempre havia pensat q a japó hi feia mola calor, no sé perqué...

 

Publicar un comentario

<< Home