Bitàcola d'un japanòfil empedreït               日本の虜になったカタルーニャ人のノート

カタルーニャと日本の折衷した新人類である。こんな変わった人間の逸話、体験、思想などなどを語るためにこのブログを開いた。このブログを読むには時間を費やす価値がないですが、非常に暇をしている時、あまりにも退屈で死にそうな時だけでご覧いただければ嬉しく思います。 Sóc una nova espècie eclèctica entre el japonès i el català. Aquest és l'espai on aquest nou home narra les seves peripècies, experiències i pensaments. No crec que el que escrigui tingui massa valor, així que només que em llegiu en aquells moments que sembla que us hagueu de morir d'aborriment, jo ja em sentiré content.

11 febrero 2006

El somni grabat en un Daruma

Daruma és el terme japonès que es refereix al Buda Bodhidharma, el fundador del budisme zen. El ninot que teniu a dalt és un talismà molt utilitzat al Japó i representa el Buda Bodhidharma. La característica més destacable d'aquest talismà és que es ven amb els ulls en blanc, i que per més que l'empenyis, per més que el vulguis fer caure sempre es torna a aixecar. Aquest talismà es fa servir quan es té un desig profund, una empresa d'embergadura, aleshores se li pinta un ull, que serà el recordatori d'allò que hom s'ha proposat. I tal com el talismà fa, encara que caiem, ens hem d'aixecar fins assolir el nostre objectiu. Un cop assolit podrem pintar-li l'altre ull.Jo farà uns dotze anys vaig pintar-li un ull al meu talismà: desitjava poder estudiar algun dia en una universitat japonesa... aviat podré pintar-li l'altre ull. L'ull solitari del Daruma deixarà de tormentar-me finalment,... potser serà el moment d'agafar un nou Daurma i pintar-li de nou un ull.